Dining
Piektdiena, 16. novembris Banga un Glorija

Vecrīga

Centrs

Pārdaugava

Citur

Mārupe

Eksperti: restorānu viesmīļiem ar valodu zināšanām vien nepietiek

Dining.lv; Foto: Gatis Poikāns

Četru gadu laikā, kamēr norisinās "Ekselence 30 labākie restorāni Latvijā" saraksta veidošana, Latvijā viesojušies vairāk nekā četrdesmit ārvalstu šefpavāri un cītīgi vērtējuši visdažādāko Latvijas restorānu piedāvājumu. Viņu pieredze bijusi dažāda, taču uzslavas visbiežāk tikušas veltītas tieši servisa kvalitātei, it īpaši mūsu vadošajos restorānos.

"Biju pārsteigta – mani restorānā piedāvāja apkalpot deviņās valodās," tā, komentējot apkalpošanu Latvijas restorānos, pērn atzina Michelin šefpavāre Sonja Frūzammera, kura Latvijā ieradās, lai vērtētu labākos restorānus.

Lai par augsta līmeņa apkalpošanu varētu runāt ne vien labākajos restorānos, bet arī restorānos kopumā, mērķtiecīgi jāceļ viesmīlības profesiju prestižs un jāveicina konkurence. Tam piekrīt arī viesmīlības eksperte, kafejnīcu tīkla "Cup&Cino" vadītāja Inese Vīcupa: "Prieks, ka pamazām, bet mērķtiecīgi viesmīļa profesija iziet no pagaidu darba kategorijas un, pateicoties dažādiem konkursiem, viesmīlības amatu prestižs Latvijā pieaug. Ja runājam par servisa līmeni restorānos kopumā, tad vispārējā tendence norāda uz uzlabojumiem - restorānu īpašnieki biežāk sāk apzināties, ka restorānu neveido tikai šefpavārs, bet svarīga loma ir arī vīnzinim, viesmīlim, bārmenim. Un tikai visu restorāna darbinieku kopdarbība un profesionāls komandas darbs veicina servisa celšanos."

"Ar ko augsta līmeņa restorāns atšķiras no parasta restorāna? Ar sīkumiem un detaļām, ko daudzi no malas nemaz neredz," tā uzskata ar Michelin zvaigzni godalgotais Zviedrijas šefpavārs Antons Bjūrs. Viņš atzinis, ka viesmīlības kvalitātei Latvijas restorānos ir liels potenciāls, tajā pat laikā piebilstot: "Pat, ja zālē atrodas viens viesis, tobrīd viņš ir svarīgāks par netīru galdu vai izdegušu spuldzi."

Lai gan ārvalstu šefpavāri atzinīgi novērtējuši mūsu viesmīļu valodu prasmes, ar to vien nepietiek. Viesmīļiem ir jāpārvalda manieres, runas prasmes un apkalpošanas standarti, ir perfekti jāpārzina ēdieni, dzērieni un ir jāspēj reaģēt dažādās situācijās. Viesmīļa darbs neaprobežojas ar galdu novākšanu, jo tā ir smalkjūtīga un niansēm piesātināta profesija.

"Kamēr restorānos varēsim sastapties ar vienaldzīgām viesmīļu sejām vai pārmetumu pilniem skatieniem, par servisa uzlabošanos runāt nevarēsim. Un, lai kā negribētos būt skeptiskai, ir jāatzīst, ka vidējais apkalpošanas līmenis restorānos ir tieši ar šādu raksturojumu," secina Inese Vīcupa. Vienlaicīgi viņa pauž gandarījumu par to, ka restorānus atver zinoši, profesionāli cilvēki, kuri veicina veselīgu konkurenci un liek sasparoties arī citiem.

"Ekselence 30 labākie restorāni Latvijā 2016" saraksts jau ceturto gadu pēc kārtas tiek veidots, lai pievērstu sabiedrības uzmanību Latvijas restorānu kultūrai, izceltu restorānu kvalitāti un veicinātu to apmeklēšanu. Labāko Latvijas restorānu noskaidrošana norit divās kārtās. Vispirms norisinās HoReCa balsojums, kurā restorānu pārstāvji izsaka savu viedokli par kolēģiem. Otrajā kārtā restorānus vērtē atzīti ārvalstu eksperti – Michelin līmeņa šefpavāri no dažādām Eiropas valstīm, kuri restorānus apmeklē individuāli. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar "Ekselence", "Lielvārdes alus", "Gemoss", "airBaltic" un "Pastaiga".

KOMENTĀRI

+ PIEVIENOT SAVU KOMENTĀRU
Alex 08.02.2017
Nu nezinu, man restorānos biežāk sanāk aplauzties kā tikt profesionāli apkalpotam.
Snob 25.01.2017
Te būtu jāmin arī klientu faktors. Daudzos restorānos klientūra uzvedas tā, ka viesmīlis automātiski tiek nostādīts par otrās šķiras personu ar visu no tā izrietošo. Lai ko un kā viesmīlis nedarītu, viņš tik un tā būs zemāks par zemi, jo klients - karalis, bet arī karalis ir tikai cilvēks tāpat kā oficiants.
Aloizs 20.01.2017
Oficianta arods nedrīkst būt pagaidu darbs. Ja salīdzina ar ārzemēm, tad tur jaunu viesmīļu ir salīdzinoši mazāk un restorānos tur strādā pat pusmūža ļaudis, kas visu mūžu nostrādājuši par oficiantiem. Pret tādiem man ir cieņa un maciņš pats atveras dzeramnaudai :)
badge

Piedāvājumi!

 
hot Sicīliešu vakariņas restorānā SNOB

Sicīliešu vakariņas restorānā SNOB

Blu Lab Academy šefpavārs Alfio Vi ...

Restorānu vērtējumi


Restorāni | Krogi | Gardēžiem
Aizvērt Izvēlies