Dining
Pirmdiena, 20. augusts Bernhards un Boriss

Vecrīga

Centrs

Pārdaugava

Citur

Mārupe

Skats no malas. Rīgas restorānu aina zviedru Michelin šefpavāra acīm

Dining.lv; Publicitātes foto

Zviedru šefpavārs Antons Bjūrs bija viens no Michelin šefpavāriem, kas Latvijā ieradās, lai vērtētu mūsu restorānus. Vairākas dienas pēc kārtas Antonam bija iespēja paviesoties dažādos restorānos, un mēs vēlējāmies noskaidrot, kādi ir viņa kopējie iespaidi par mūsu restorānos piedzīvoto.

Arī restorānos nepieciešami pārtraukumi

Satiekoties pie alus kausa kādā no Vecrīgas krogiem, pirmais jautājumu uzdeva Antons - "vai Latvijā restorāni strādā bez pārtraukumiem?", un liels bija viņa izbrīns, kad saņēma nepārprotami apstiprinošu atbildi. "Tas ir dīvaini, jo Zviedrijā un arī citur pasaulē, restorānos ir pārtraukumi. Restorāniem jāpārorientējas no dienas maltītes uz vakara ciklu, un, neslēdzot ciet, to ir ļoti grūti izdarīt, turklāt restorāni klusajās pēcpusdienas stundās ir tukši. Viens piemērs – kad pēcpusdienā viesojos kādā Rīgas restorānā, biju vienīgais apmeklētājs, un viesmīle telpas dekorēšanai pievērsās vairāk kā man. Tā vienkārši nedrīkst."

Ēdienos pietrūkst garšas

"Varbūt tas ir pieprasījuma vai gaumes jautājums, bet, manuprāt, Rīgas restorāni pārāk daudz rūpju velta ēdiena vizualizācijai, un piemirst pašu galveno – garšu. Es pārstāvu inovatīvo skandināvu virtuvi, kuras galvenais vadmotīvs ir dabīgi un sezonāli produkti jaunās garšu kombinācijās. Protams, gatavošanas tehnika un tekstūras mūsdienu kulinārijā ir ļoti svarīgas lietas, tomēr pamatuzdevums ir un paliek garša. Mani mulsina, ja uz šķīvja ir pārāk daudz visa kā. Ēdienam svarīga ir harmonija starp produktu, garšu un pasniegšanas manieri."

Vienveidīgas ēdienkartes

Antonam radies iespaids, ka Latvijas restorāni strādā pēc pieprasījuma principa un virtuvēs bieži gatavo ēdienus, kādus pieprasa klienti. Viņš ir pārliecināts, ka tas ir pieredzes jautājums un jāattīstās ne vien pavāriem, bet arī restorānu apmeklētājiem: "Šāda pieeja veicina stagnāciju un neļauj pavāriem attīstīties. Pavārs nevar izpausties, ja viesi visur pieprasa Cēzara salātus vai Crème brûlée. Man nekas nav pret šiem ēdieniem, taču restorāniem jādod iespēja izpausties".

Šefpvāram jāzina, kur atrodas viņa restorāns

"Daudzi uzskata, ka restorāna ēdienkarte ir galvenais šefpavāra uzdevums un lielā mērā tā tas arī ir, taču šefpavāriem ne mazāk nopietni jārūpējas, lai šī ēdienkarte tiktu precīzi realizēta. Šefs nes atbildību par katru porciju, kas iznesta viesu zālē un nevajadzētu pieļaut gadījumus, kad ēdienkartē daudzsološais ēdiens vēlāk izrādās nepilnīgs."

Lieliski interjeri

"Daži no restorāniem, kurus man bija iespēja apmeklēt, atmosfēras un interjera ziņā tikpat labi varētu atrasties Londonā, Berlīnē vai Ņujorkā. Pārdomāti un stilīgi interjeri pie jums ir ne tikai restorānos, bet arī "kofīšopos" un nelielajās kafejnīcās. Un, par kafiju runājot, var just, ka pilsētā valda kafijas kults. Tas man patīk."

KOMENTĀRI

+ PIEVIENOT SAVU KOMENTĀRU
Dāvis 29.03.2016
Var redzēt, ka viesis nav apmeklējis Centrāltirgus belašnīcu un ēdnīcu "Pie Artūra". Šajās iestādēs galdā tiek celti sezonālas šniceles un karbonādes franču gaumē. Piemēram, Matīsa ielas ēdnīcās valda īsts morsa kults - tas priecē.
Sers 29.03.2016
Cerams, ka mūsu restoratori šo izlasīs un ņems vērā.
Jolanta Alksbirze 24.03.2016
Acimredzot vins nepaviesojas restorana "Ostas Skati"!! Restorana edienkarte ir super sezonala un unikala!!
23.03.2016
Pievienojos Antonam, man ir līdzīgas domas. Diemžēl pēdējā viesošanās reizē Latvijā, apmeklējot spicākos restorānos un kafē vietiņas, nākas piekrist.. ēdiena garša ir aizgājusi otrā vietā, dekorācijas ir svarīgākas...
Kalniņa 23.03.2016
Atziņas ļoti objektīvas, īpaši gribu izcelt aizraušanos ar dekorācijām un garšas atstāšanu otrajā plānā. Un vēl viena problēma ir tāda, ka ļoti bieži ēdiena saturs uz šķīvja neatbilst tam, kas menu ierakstīts.

Restorānu vērtējumi


Restorāni | Krogi | Gardēžiem
Aizvērt Izvēlies