Dining
Trešdiena, 26. septembris Gundars, Kurts un Knuts

Vecrīga

Centrs

Pārdaugava

Citur

Mārupe

10 lietas, kas raksturo labu restorānu!

Dining.lv; Foto: barnimages

Daudziem labs restorāns asociējas ar glauni klātiem galdiem, viesmīļiem baltos cimdiņos, kāds vēl gremdējoties atmiņās var pieprasīt šveicaru pie durvīm, taču galvenais restorānā ir ēdiens, un viss pārējais tam ir pakārtots. Mēs uz restorānu dodamies pēc sajūtām un vēlamies, lai mūs pārsteidz. Restorāns ir sajūtu bizness, kur katram sīkumam ir nozīme, tāpēc esam apkopojuši 10 pazīmes, kas, mūsuprāt, liecina par labu restorānu.

Sezonāla ēdienkarte

Ārā ir ziema, bet restorāna ēdienkartē ir sparģeļu krēmzupa vai zemeņu deserts? Ja uz restorānu ejat, lai baudītu saldētus vai konservētus produktus, tad droši, bet, ja vēlaties sagaršot sezonālas un, galvenais, tīras garšas, tad ejiet uz restorāniem, kuri maina savas ēdienkartes, atkarībā no sezonalitātes.

Zinošs un prasmīgs personāls

Viesmīļi (personāls kopumā) var viesošanos restorānā padarīt neaizmirstamu, tādēļ no viņu snieguma ļoti lielā mērā ir atkarīga klienta labsajūta. Taču reizēm tracina oficiantu pārlieku gausā attieksme. Ja esat ieradies restorānā, apsēdies pie galda, bet no viesmīļa nav ne vēsts, tad vakars noteikti nebūs izdevies. Protams, var gadīties visdažādākās situācijas, un, pat, ja viesmīlis ir ļoti aizņemts, ir taču daudz veidu un iespēju, kā klientam nesabojāt vakaru pašā tā sākumā. Lai pārliecinātos, vai viesmīlis ir pietiekami zinošs, uzdodiet viņam jautājumus par ēdieniem, dzērieniem un to sastāvu. Viesmīlības pamatus var apgūt, taču kaisle uz ēdienu un mīlestība pret to, ko tu dari, nav apgūstama mācību procesā. Labā restorānā viesmīļi ne vien labi pārzina ēdienu nosaukumus, bet ēdienus ir arī nogaršojuši. Ēdiens restorānā jāpasniedz visiem reizē. Iedomājieties situāciju - restorānā jums atnes ēdienu, bet kāds no kompānijas palicis gaidot. Viņš, protams, saka, lai pārējie negaida un novēl labu apetīti, taču pārējie viņa priekšā jūtas neērti. Labā restorānā šādas situācijas nedrīkst notikt. Vēl viena delikāta un visai bieža situācija restorānā –- jūs esat paēdis, bet viesmīlis aiznes traukus, kamēr partneris vēl ēd, liekot justies neērti cilvēkam, kurš vēl nav pabeidzis ēst. Viesmīlim restorānā jājūt situācija, kad vislabāk trauki novācami. Ja to izdara par ātru, viesiem var rasties sajūta, ka viņus dzen prom, bet, no otras puses -– nevienam nepatīk pārāk ilgi sēdēt pie netīriem traukiem.

Klients ir karalis

Šefpavāriem, kā zināms, nepatīk izmainīt ēdienu sastāvus (atceramies „Mūsdienu Latvijas garšas” epizodi, kurā šefpavārs Ingmārs Ladigs atturīgi vērtēja viesu vēlmi Holandes mērci pie butes aizstāt ar citu) un, ja steiku pavārs iecerējis pasniegt ar grilētiem dārzeņiem un sarkanvīna mērci, tad tā tam arī jābūt. Taču ir arī izņēmumi. Piemēram, ja klientam ir alerģija pret vienu vai otru sastāvdaļu – tādā gadījumā labs ir tas restorāns, kurā personāls atrod risinājumu, lai klients būtu paēdis un apmierināts. Šeit nav runa par kaprīzēm vai iegribām.

Smalkais stils nav noteicošais, galvenais ir sirds klātbūtne

Par spīti dažādām gaumēm, viss ģeniālais ir vienkāršs. Un otrādi. Ir vietas, kas paģēr glamūru, taču smalkais stils nav izšķirošais faktors, kas restorānam ļauj būt labam. Protams, klientūra ir dažāda un līdz ar to arī restorāni ir dažādi, taču - kas der visam, neder nekam. Lai cik smalks nebūtu interjers, svarīgākais labā restorānā ir nevis pati telpa, bet tās saturs -– cilvēki, kas par to gādā un uzņem viesus. Ja lietā ir sirds, interjeram vairs nav noteicošā nozīme.

Pašcepta maize

Ir divu veidu uzskati -– viens, ka maize ir restorāna vizītkarte un otrs -– jo sliktāka maize restorānā, jo labāks būs ēdiens. Pieredzes mēdz būt dažādas, taču maltītei restorānā jābūt kā pozitīvu sajūtu kopumam. Maize nereti restorānā ir pirmais iespaids jeb tāda kā uvertīra gaidāmajai maltītei, tieši tāpēc labā restorānā maizei pievērš ļoti nopietnu vērību. Kļūme, kuru bieži pieļauj Rīgas restorāni, sviests nav pareizajā temperatūrā un to nav iespējams uzsmērēt.


Sīkumiem tik tiešām ir nozīme

Komplimenti no šefpavāra vai, teiksim, pavāra apsveicināšanās ar saviem viesiem liek restorāna apmeklētājiem liek justies īpaši. Ir virkne patīkamu sīkumu, kas var vakaru restorānā padarīt īpašu. Tieši tāpēc sīkumiem ir tik liela nozīme.

Restorāna zālē neesat vienīgie

Jā, restorāns nav koncertzāle, taču daudzi pat nenojauš, ka restorānu veidotāji gana nopietni izturas ne tikai pret interjeru, bet arī akustiku un skaņas apriti. Dažiem traucē, ja galdiņi ir pārāk tuvu un kaimiņu saruna ir dzirdama labāk par partnera teikto. Loģika ir dzelžaina –- jo vairāk galdu restorānā, jo zemākas cenas. Un, jo vairāk cilvēku zālē, jo dzīvāks pats restorāns. Neviens negrib sēdēt klusā, vientuļā restorānā, ja vien Jūsu parole nav „diskrētums”.

Labs ir tas restorāns, kurā nevalda meli

Katram restorānam jābūt savai formulai un mērķim, taču diemžēl pārāk daudz restorānos valda meli, neīstums un centieni izlikties par to, kas patiesībā neesi. Labam restorānam jābūt nesamaitātam un dabiskam un ja tā nav, tad pat labākais interjers nespēs neko glābt. Klients restorānā sajūt pārdekorētus melus un tādā vidē diez vai atgriezīsies.

Pārdomāta dzērienu karte

Smalki un ekskluzīvi eksemplāri dzērienkartē negarantē panākumus. Par labu dzērienu klāstu var runāt tad, ja tas saskan ar restorāna būtību, ēdienu koncepciju. Klients novērtēs, ja viņam nebūs jāizvēlas lēts mājas vīns, jo pārējie viņam ir krietni par dārgu, tādēļ labā restorānā dzērieniem visās cenu kategorijās jābūt pietiekamā izvēlē. Un, jo vairāk „glāžu” vīnu, jo labāk.

Labierīcībām jābūt tīrām

Kā jau iepriekš minēts, sīkumiem vienmēr ir nozīme un labierīcību apmeklējums restorānā var ļoti lielā mērā liecināt par restorāna attieksmi un iedziļināšanos sīkumos. Teiksiet, es uz restorānu neeju, lai .... Taisnība, un, galu galā, ir taču daudz labu restorānu ar labu ēdienu, bet ne tik labām labierīcībām. Tomēr - labā restorānā mēs taču maksājam pietiekami daudz, tai skaitā arī par labierīcību uzturēšanu kārtībā, taču tas nebūt nenozīmē, ka labierīcībām jābūt ar marmora flīzēm vai godalgota dizaina santehniku. Galvenais noteikums –- tīrība!

KOMENTĀRI

+ PIEVIENOT SAVU KOMENTĀRU
Ieva 12.01.2018
Labu restorānu, kafejnīcu vai jebkādu citu ēdināšanas uzņēmumu raksturo piedāvājums arī tiem, kas neizmanto dzīvnieku produktus un alergēnus (piemēram, glutēns, laktoze). Vairāk alternatīvu veģetāriešiem, plant-based diet cienītājiem, vegāniem. Kaitina tie restorāni, kuri uz jautājumu, vai jums ir kaut kas vegāniem, lielīgi (!) atbild, ka nav. Sekojiet līdzi laikam un aizvien augošai kustībai!
Egija 12.01.2018
Kā labu restorānu raksturo arī dzīvnieku labturības politika, sprostos dētu olu neizmantošana.
Madara 12.01.2018
Manuprāt, labu restorānu mūsdienās raksturo iešana līdzi laikam, t.i., vegānu opciju piedāvāšana un, cik iespējams, ētisku produktu (piemēram, NE sprostu olu) izmantošana.
Ilze 12.01.2018
Manuprāt mūsdienās labu restorānu raksturo arī tas, ka ir pamatēdienu un saldo ēdienu piedāvājums arī bez gaļas un dzīvnieku produktiem.
Liene 12.01.2018
Tā kā arvien vairāk cilvēkiem rūp vides aizsardzība un veselīgs uzturs, manuprāt, laba restorāna ēdienkartē ir jābūt pilnvērtīgu augu valsts ēdienu opcijām veģetāriešiem un vegāniem. Svarīgi arī, lai tās būtu atzīmētas jau ēdienkartē, nevis pieejamas tikai pēc īpaša pasūtījuma un oficiantu iztaujāšanas par ēdienu sastāvu.
Visvaldis 27.10.2016
Nesen biju vienā pieklājīgā restorānā, paēdu, garšoja. Serviss patika. Viss kārtībā, aizgāju uz wc, bet tur salvetes pa grīdu, grīda slapja un brille, piedodied, kā stacijas atejā. Un neviens pēc šī gadījuma man neieborēs, ka wc restorānos nav svarīgs aspekts.
Inese 19.10.2016
Vai tiešām šīs augšminētās lietas ir tās,kas raksturo labu restorānu ? Mēs jau sen esam izauguši no Labierīcību pieminēšanu kā vienu no galvenajiem faktoriem. Mēs nenākam uz restorānu iet uz Labierīcībām. Klients ir karalis - nopietni?

Restorānu vērtējumi


Restorāni | Krogi | Gardēžiem
Aizvērt Izvēlies